vineri, 13 ianuarie 2012

Ce sunt CIUPERCILE  PLEUROTUS?

 Au un continut ridicat de proteine, fiind aproape un inlocuitor al carnii. Contin de asemenea glucide, acizi organici, saruri minerale si sunt adevarate izvoare de vitamine, in special cele din complexul B si vitaminele D. Substantele biologic active continute de aceste ciuperci de cultura inlatura efectele nocive ale elementelor radioactive din corpul uman, iar continutul mare de proteine previne si vindeca  hepatita, ulcerul gastric, micsoreaza procentul de colesterol si actioneaza ca anticancerigen.
            Multi tot zic ca aceste ciuperci sunt extraordinar de bune pentru organism si sunt chiar delicioase, preparate in diverse forme, de la mancaruri gatite proaspat pana la celebrele conserve din camara fiecarei gospodine (sau de la bunica).

Nu am dat importanta pana de curand, cand dupa o masa servita impreuna cu un prieten am mancat  CIUPERCI  PLEUROTUS conservate in otet. OAU !!!  „Un deliciu!” am zis dupa ce am gustat. Superb pregatite.
Am ajuns sa le zic - Deliciul meu acrisor - dat fiind faptul ca am ajuns sa le indragesc asa mult si acum sunt nelipsite din dieta mea. Cred ca e un lucru bun daca va arat si voua ce am adunat despre ele in curiozitatea mea din variate surse de informatie: internet, biblioteca, nutritionist, etc.
Am sa trec la un ton mai formal deoarece urmatorul text se vrea a fi o descriere serioasa, care sa va ajute sa intelegeti de ce Ciupercile Pleurotus constituie un aliment dietetic foarte indicat pentru alimentatia omului.
Am observat sa exista o preferinta pregnanta pentru legumele ce pot inlocui cu succes consumul de carne. Nu este cazul meu, dar numarul celor care adopta un stil de consum vegetarian si chiar vegan a crescut simtitor si odata cu acesta si cererea pentru soiuri de ciuperci bogate in nutrienti vitali. 
Deci, la subiect :
Ciupercile Pleurotus au un continut ridicat de proteine, fiind aproape un inlocuitor al carnii. Contin de asemenea glucide, acizi organici, saruri minerale si sunt adevarate izvoare de vitamine, in special cele din complexul B si vitaminele D. Substantele biologic active continute de aceste ciuperci de cultura inlatura efectele nocive ale elementelor radioactive din corpul uman, iar continutul mare de proteine previne si vindeca  hepatita, ulcerul gastric, micsoreaza procentul de colesterol si actioneaza ca anticancerigen.
Cred ca sunt destule argumente doar in aceasta propozitie ca sa va puna pe ganduri, asa cum am cazut si eu pe ganduri, si am hotarat, mai ales dupa ce am gustat, sa nu imi mai lipseasca din casa. 

2 comentarii:

  1. Salut,vreau sa stiu,cel care are culoarea aurie,dar ca in foto de mai sus,este comestibil?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am incercat inca cat de bune sunt,pastrez prin inghetare,multumesc ,o zi buna!

    RăspundețiȘtergere